دوربین‌های مداربسته
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
دوربین‌های مداربسته
انجمن هیوا دانلود
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیمتفرقهدوربین‌های مداربسته

تعداد بازدید : 119
نویسنده پیام
majid8541 آفلاین


ارسال‌ها : 5
عضويت : 25 /5 /1398
دوربین‌های مداربسته

دوربین‌های مداربسته معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه الکامپ، در صورتی که بخواهید برای حفاظت از منزل، محل کار و یا هر مکان دیگری که در آن نیاز به نظارت تصویری دارید، از دوربین مدار بسته استفاده کنید؛ در حالت کلی جهت نصب دوربین مدار بسته دو انتخاب پیش رو خواهید داشت:

دوربین‌های IP و دوربین‌های ANALOG

با اینکه هر دو نوع این دوربین‌ها، برای یک هدف طراحی شده‌اند، اما از جهت ارائه امکانات، با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که بسته به موارد نظارتی و حفاظتی خاصی که مورد نیاز شماست، می‌تواند در انتخاب مناسب‌ترین تجهیزات، مدنظر قرار گیرد.

یک دوربین(IP( (Internet Protocol، دوربین ویدیویی دیجیتال است که از آن برای نظارت و به طور همزمان تصویربرداری و انتقال داده‌ها از طریق اتصال پرسرعت اترنت استفاده می‌شود.

(CCTV (Closed Circuit Television سیستمی است که در آن سیگنال‌ها با اهداف نظارتی و حفاظتی به صورت بسته کنترل می‌شوند.

در ادامه، مقایسه‌ای بی‌طرفانه بین این دو سیستم انجام خواهد شد تا شما بتوانید یک تصمیم هوشمندانه در ارتباط با آنچه که بهترین حفاظت را برای خانه یا کسب و کارتان ارائه می‌دهد، داشته باشید.

دوربین‌های IP چه هستند؟

کاربرد سیستم‌های الکترونیکی برای اهداف حفاظتی، در سال‌های اخیر تغییرات چشمگیری داشته است. دوربین‌های IP، نسل بعدی سیستم‌های نظارتی هستند که در همان محیط CCTVها توسعه یافته‌اند اما با کیفیت و وضوح تصویر بهتر، بعلاوه‌ی یک سری ویژگی‌های دیگر.

دوربین‌های CCTV آنالوگ چه هستند؟

دوربین‌های مداربسته سنتی عمدتاً برای کاربردهای تشخیص نفوذ و به منظور ارزیابی آلارم‌ها استفاده می‌شدند. زمانی که دوربین‌های مبتنی بر فیزیک حالت جامد، در میانه‌ی دهه ۸۰ میلادی، وارد بازار شدند، این روال تغییر کرد. چرا که دوربین‌های حالت جامد، سریعاً تبدیل به نمونه‌ی استاندارد نظارت ویدیویی شدند و این هم به خاطر هزینه نگهداری کم و راحتی استفاده از آنها بود.

تفاوت‌های بین دوربین IP و CCTV:

· تکنولوژی استفاده شده در آنها

دوربین IP، یک دوربین ویدیویی دیجیتال شبکه‌ای است که ویدیوهای زمان واقعی را از طریق یک شبکه کامپیوتری و اینترنت انتقال می‌دهد. بیشتر شبیه نسخه‌ی دیجیتال CCTV است با کیفیت تصویر بهتر و عملکرد ضبط پیشرفته‌تر و به سرعت تبدیل به استاندارد نظارت تصویری شده‌اند.

اما CCTV برای انتقال سیگنال به مکان خاص با مجموعه‌ای محدود از نمایشگرها در یک سیستم بسته استفاده می‌گردد که عملاً خودش یک سیستم کامل را شامل می‌شود.

· انعطاف پذیری

انعطاف‌پذیری در سیستم CCTV، به استراتژی قرار گرفتن دوربین‌ها و مشاهده‌ی ویدیو بر روی نمایشگرها و محدودیت ورودی بستگی دارد. دوربین‌ها از طریق نمایشگرها و ضبط‌کنندگان ویدیو به هم مرتبط می‌شوند و ویدیو به صورت دیجیتالی و با استفاده از یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) که از طریق کابل‌های کواکسیال اختصاصی یا لینک‌های ارتباطی بی‌سیم متصل می‌شوند، ذخیره می‌شوند.

دوربین‌های IP در مجموع تجهیزاتی دارای قابلیت اتصال و اجرا کردن هستند که از ضبط کننده (NVR) Network Video Recorder برای ذخیره ویدیوها استفاده می‌کنند. به علاوه اینکه می‌توانند با دوربین‌های CCTV هم ارتباط برقرار کنند و بدین ترتیب می‌توان نقاط کور را هم با آنها پوشش داد.

· انتقال داده

بر خلاف CCTV، دوربین‌های IP، فیلم‌های ویدیویی را به عنوان جریانی دیجیتال از داده‌ها بر روی یک شبکه کامپیوتری (LAN) یا بر روی اینترنت تا رسیدن به یک NVR از طریق پروتکل اینترنت انتقال می‌دهند. دوربین‌های IP و دستگاه NVR هر دو باید به یک شبکه واحد متصل شوند. آنها از( POE (Power Over Ethernet استفاده می‌کنند که در واقع یک کابل است که هم برق دستگاه را تأمین می‌کند و هم سیگنال ویدیویی را انتقال می‌دهد. بدین طریق سیم‌کشی اضافی مربوط به کابل برق را ندارد. دوربین‌های CCTV سیگنال ویدیو را از طریق کابل کواکسیال به DVR می‌فرستند و DVR آن سیگنال را برای مشاهده پردازش می‌کند. برخلاف دوربین‌های IP، دوربین‌های CCTV به یک اتصال مستقیم به DVR نیاز دارند.

· توسعه یافتن

تمام دوربین‌ها در یک سیستم CCTV باید در یک مکان حضور داشته باشند و هر کدام یک اتصال مستقیم به DVR نیاز دارند. به همین خاطر گسترش سیستم CCTV می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. به علاوه تنها تعداد محدودی دوربین می‌توان به سیستم CCTV اضافه کرد، چرا که هر DVR نهایتاً ۳۲ کانال برای دریافت دارد و اگر نیاز باشد تعداد بیشتری دوربین استفاده شود، باید DVRهای اضافه‌ای به کار برد. اما در مورد دوربین‌های IP چنین محدودیتی وجود ندارد و می‌توان هر تعداد دوربین را به شبکه اضافه کرد و تنها ممکن است نیاز شود که از حافظه‌ی ذخیره‌سازی اضافه استفاده شود، بدون اینکه هزینه زیادی در بر داشته باشد.

خلاصه مقایسه دوربین‌هایIP و CCTV

راحتی استفاده و اطمینان از دوربین‌های IP به وضوح، بر مزایای دوربین‌ های CCTV در زمینه‌های مختلف می‌چربد. دوربین‌های IP قطعاً مزایای بیشتری نسبت به دوربین‌های آنالوگ دارند و این باعث می‌شود که جایگزین کردن این دوربین‌ها با هم ارزشش را داشته باشد. شاید هزینه اولیه‌ی بیشتر، مسأله قابل تأملی به نظر برسد، ولی با درک این مطلب که یک دوربین IP می‌تواند از لحاظ امکانات و مقیاس‌پذیری به سادگی جایگزین تعداد زیادی دوربین آنالوگ باشد، قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

صنعت دوربین‌های امنیتی، پیوسته در حال افزایش فشار از جهت حدود انتظار در کیفیت و وضوح تصویر به تجهیزات مورد استفاده هستند، بنابراین روشن است که دوربین‌هایIP می‌توانند خلأهای موجود را پر کنند، در حالی که دوربین‌های آنالوگ دارند از رده خارج می‌شوند.


امضای کاربر : دوربین مداربسته باکس شرکت maxron
جمعه 25 مرداد 1398 - 17:16
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالب : هیوا دانلود

فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر